یزدفردا: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای کشور جامعه ورزش را در همه عرصه ها پیشتاز و در کنار مردم بوده و در انتخابات نیز همسو با مردم شرکت و حضور پرشوری خواهد داشت.

به گزارش یزدفردا: سید محمد شروین اسبقیان شامگاه چهارشبه ۲۳ خردادماه در نشست با مسئولان ورزش و روسای هیاتهای ورزشی استان یزد ضمن گرامیداشت یاد شهید خدمت آیت الله رئیسی و همراهانشان، به مراسم باشکوه تشیبع این شهدا اشاره و اظهار کرد: ‌کوهنوردان، موتورسواران و آفرود سواران، اولین کسانی بودند که به منطقه حادثه بالگرد رییس ‌جمهور شهید رسیدند. جامعه ورزش همواره در همه عرصه ها پیشتاز و در کنار مردم بوده و در انتخابات نیز همسو با مردم شرکت و حضور پرشوری خواهند داشت.
اسبقیان خاطرنشان کرد: انگیزه های مسئولان ورزش استان یزد بسیار روحیه بخش بود.
وی به مفاخر ورزش استان یزد از جمله پور سلمان رئیس فدارسیون شمشیر بازی نیز اشاره و اضافه کرد: تلاش متولیان ورزش برای ایجاد سلامت و نشاط مردم قطعا بخشی از عبادت است و دور از دید خداوند متعال نخواهد بود و اجر و پاداش الهی را به همراه دارد.
معاون وزیر ورزش حرکت مجموعه ورزش یزد را رو به رشد خواند و عنوان کرد: قطعا صعود نماینده فوتبال یزد به لیگ برتر باعث شور و نشاط و تحرک بیشتر یزدی‌ها خواهد شد.
وی ورزش را ابزاری قدرتمند برای اتحاد و همدلی بیشتر جوامع و شهرها دانست و بر اهتمام مسئولان به این حوزه تاکید کرد.
اسبقیان به اهمیت مدیریت ورزش اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در این دوره مدیریت ورزش کشور اقدام به تدوین سند آمایش سرزمینی و نیز برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور بوده که هر دو مکمل یکدیگر هستند.
وی سومین اقدامات مهم و کلان ورزش کشور در این دوره را اهتمام به تکمیل طرحهای نیمه تمام ورزش کشور خواند و گفت: خوشبختانه در همین مدت بسیاری از طرح‌های معطل مانده ورزش کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.
معاون توسعه ورزش قهرمانی کشور در پایان بیان کرد: دغدغه و مشکلات ورزش کشور را میفهیم و تلاش داریم با همدلی یکدیگر آنها را از پیش روی برداریم.
زهیر حاجی حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: یزد به واسطه ظرفیت خوب مدیریتی استان از ابتدای دولت سیزدهم برنامه تحولی یزد نوین را تدوین و اجرایی کرده است.
وی افزود: یکی از محورهای تحولی این برنامه در حوزه ورزش مبتنی بر رشته های مزیت دار استان، میزبانی رقابت‌های ملی و بین المللی بوده که در همین راستا میزبان رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون جام فجر را سال گذشته میزبانی کردیم‌.
به گفته حاجی حسینی، امسال نیز شهر میراث جهانی یزد با توجه به ظرفیت های فراوان در رشته والیبال، در ‌شهریورماه میزبان مسابقات جام باشگاه های آسیا در این رشته ورزشی است.
وی از برنامه ریزی برای میزبانی یزد در تور بین المللی دوچرخه سواری جوانان خبر داد و گفت: یزد فردا نیز میزبان مجمع انتخاباتی هیات رئیسه فدراسیون سوارکاری است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه در رشته های ورزشی فوتبال ساحلی، شمشیر بازی، دومیدانی، هندبال، تیرو کمان، واترپلو و برخی رشته های دیگر از استان‌های سرآمد گشور است، عنوان کرد: یزد موفق به کسب سه سهمیه المپیک و پارالمپیک شده و قطعا در المپیک آینده یک پای رقابت‌های اسکواش در این رقابت‌هاست.
وی یکی دیگر از اقدامات حوزه ورزش استان را ساماندهی هیات‌های ورزشی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر تنها دو هیات ورزشی استان با سرپرستی، مدیریت می شود.
حاجی حسینی با اشاره به جهش 10 برابری بودجه عمرانی ورزش استان در سال جاری، ابراز امیدواری کرد: امسال تعداد زیادی از طرح‌های ورزشی نیمه تمام استان آماده بهره‌برداری شود.
در این نشست روسا و نمایندگان رشته های مختلف ورزشی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا